تمرینات قانون جذب
نوشته شده توسط : نیک




 
 

تمرینات قانون جذب

تابلو آرزوها

تمرینات قانون جذب

تابلو آرزوها

استفاده از تابلوی آرزوها تمرینی محبوب برای رسیدن به همان چیزی است که در زندگی می‌خواهید.به زبان ساده، این تابلو شامل تصاویر و کلماتی است که آنچه را می‌خواهید جذب کنید به شما یادآوری می‌کند. برای استفاده از تابلوی آرزوها باید دو کار انجام دهید:

 اول: برای پیدا کردن تصاویر و کلمات مناسب وقت صرف کنید و آنها را روی تابلو بچسبانید. این کار نوعی تعهد شخصی نسبت به خواسته‌هایتان ایجاد می‌کند و برای تجسم آنچه واقعا می‌خواهید به شما کمک می‌کند.

دوم: تصاوير روی تابلو به عنوان يادآوري بزرگي از خواسته هاي شما خدمت مي‌کنند. هر روز به تخته نگاه کنید و آنچه را می‌خواهید به دست آورید به خود یادآوری کنید.

ایجاد یک تابلوی آرزو آسان است. با استفاده از اینترنت یا مجلات، تصاویری که نشان دهنده‌ی خواسته شماست پیدا کنید از آنها پرینت بگیرید و در تابلو از آن استفاده کنید. استعاری و با معنا بودن تصاویر مهم نیست؛ مهم این است که تصاویر با خواسته‌های شما مرتبط باشند.  تصاویر را روی یک تخته بچسبانید و در مکان برجسته‌ای که هر روز جلوی چشمتان باشد قرار دهید.

تجسم حسی

تجسم حسی

تجسم حسي

بعضی از مردم با خیال راحت این ماجرا را باور می‌کنند و این کار گام اول را آسان می‌کند. این تمرین برای کسانی است که زمان بیشتری برای باور کردن نیاز دارند و باید احساسات خود را درگیر ماجرا کنند تا آن را بپذیرند. اگر در تجسم کردن خواسته‌ی خود مشکل دارید؛ شروع به دقیق شدن روی خواسته‌تان کنید و به جزئیات آن فکر کنید.

چشم‌های خود را ببندید و یک تکه میوه را مجسم کنید. به دلایلی پرتقال برای این کار مناسب تر است. اما اگر پرتقال را دوست ندارید حتما چیز دیگری انتخاب کنید. برای رسیدن به هدف در این مثال ما ابتدا رنگ نارنجی را تصور می‌کنیم.

این تمرین ساده را دنبال کنید: چشمانتان را ببندید و میوه را به وضوح در ذهن خود ببینید. شکل گرد آن را مشاهده کنید. رنگ روشن و نارنجی و بافت ضخیم و… دارد.

•  تصور کنید چگونه پرتقال را در دستان خود نگه داشته اید و چه احساسی دارید؟ میوه را بررسی کنید. پرتقال را مالش دهید و با دست خود بالا و پایینش کنید. وزنش را احساس کنید؛ آیا سرد است یا با درجه حرارت اتاق یکی است؟

•  بوی پرتقال را تصور کنید. با استفاده از حافظه خود بوی آن را بشناسید و ببینید آیا می‌توانید به رنگ نارنجی برسید؟ آیا می‌توانید بوی عطر شناخته شده را حس کنید؟ نفس عمیق بکشید و ببویید.

 • تصور کنید که به آرامی روی سطح نارنجی ضربه می‌زنید. صدای ضربه چطوری است؟ شبیه چه صدایی است؟ تلاش کنید آن را به روشنی بشنوید.

• رنگ نارنجی را کنار بزنید. صدای پاره شدن پوست از گوشت را بشنوید. پوست مرطوب را در پشت پوست ضخیم مشاهده کنید. پالپ براق و خشك دیده و بوی شیرین مرکبات خیلی قوی‌تر می‌شود.

• در نهایت، یک گاز به آن بزنید و بافت نارنجی را در دهان خود احساس کنید. آب و گوشت سردش را روی زبان خود احساس کنید. به طعم شیرین آن توجه کنید. این تمرین را با هر چیزی امتحان کنید تا به تسلط کافی در این زمینه دست پیدا کنید. بعد از تسلط یافتن، انجام مرحله 1 قانون جذب بسیار ساده تر می‌شود. برای بهبود این تمرین می‌توانید صدای خود را قبل از انجام تمرین ضبط کنید و بعد آنچه را می‌گویید با چشم بسته و در ذهن خود تجسم کنید.

شکرگزاری

شکرگزاری

لیست سپاسگزاری

ما در مورد اهمیت قدردانی در مرحله 3 صحبت کردیم، اما قصد داریم در اینجا کمی عمیق‌تر در این باره حرف بزنیم. قدردانی، ذهن شما را در حالت مناسبی برای دریافت آنچه می‌خواهید قرار می‌دهد.

اگر به خاطر چیزهایی که قبلا از کائنات دریافت کرده اید قدردانی کنید؛ انتظار می‌رود که به احتما زیاد چیزهای بیشتری دریافت کنید. برای مثال تصور کنید به کسی در تولدش هدیه‌ای که خواسته را می‌دهید و او تشکر نمی‌کند؛ احتمالا از دادن هدیه دوم اجتناب می‌کنید. از سوی دیگر؛ هدیه‌ی مشابه‌ای به کسی می‌دهید که با اشتیاق از دریافتش ابراز قدردانی می‌کند. قدردانی او شما را هیجان زده می‌کند و مشتاق می‌شوید که این کار را تکرار کنید و باز هم برای او هدیه بخرید. کائنات را همانطور تصور کنید.

در اینجا چند راه برای تهیه‌ی فهرست قدردانی وجود دارد:

لیستی از همه‌‌ی چیزهایی که برای آن سپاسگزار هستید، تهیه کنید. هر زمان که چیز جدیدی به فکرتان رسید به لیست اضافه کنید.

هر شب  اتفاقات خوبی که در آن روز برایتان افتاده را لیست کنید و آنها را به فهرست قدردانی خود اضافه نمایید.

هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید به لیست قدردانی نگاه کنید و آن را بخوانید. این کار قطعا به شما در داشتن خلق و خوی بهتر کمک می‌کند. و دیدگاه شما را تغییر می‌دهد تا چیزهای دیگری که باعث خوشحالی‌تان می‌شود را پیدا کنید. فراموش نکنید که قانون جذب یعنی هر چیزی، مشابه خودش را جذب می‌کند.

 

ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، حواس‌جَمعی، یا حضور در لحظه اصطلاحی در روان‌شناسی و علوم مشابه است، به معنی توجه کردنِ عمدی و تمرکزی پذیرا و بدون قضاوت، به رخ دادن افکار، هیجانات و محسوسات در زمان حال.

ذهن آگاهی یعنی از رفتار و احساسات خود بدون قضاوت کردن آنها آگاه باشیم و بدون تجزیه و تحلیل کردن، آنها را مشاهده کنیم.

ذهن آگاهی این نیست که:  “دست هایم می‌لرزد، زیرا از این نشست می‌ترسم. من نباید بترسم. چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. “

بلکه توجه به این موضوع است: “من نسبت به اینکه دیگران در این جلسه چه فکری در مورد من خواهند کرد؛ احساس ترس می‌کنم. من به خاطر احساس ترس از خودم شرمنده‌ام. دستم به خاطر این ترس درحال لرزیدن است. “

مهم این است که درک کنیم؛ تمرکز و توجه به اعمال و افکارمان برای تغییر دادن آنها یا درک آنها نیست. فقط به این دلیل است که متوجه شویم قضاوت‌ها و واکنش‌هایی که اتوماتیک انجام می‌دهیم ناسالم هستند و در واقع مشکل را از بین نمی‌برند. 

تحقیقات علمی زیادی در زمینه‌ی اثرات ذهن آگاهی انجام شده است که توضیح آن از این بحث خارج است. آنچه شما باید بدانید این است که  ذهن آگاهی چیزهایی مانند اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد و اثرات فوق العاده مفیدی بر روی چیزهایی مانند فشار خون، سیستم ایمنی، ضربان قلب و حتی سرطان دارد.

ذهن آگاهی بخش مهمی از قانون جذب است؛ زیرا در صورت عدم وجود قضاوت، باور خواهید کرد آنچه را می خواهید بدست خواهید آورد.

برای آگاهی واقعی از آنچه که می‌خواهید، می‌توانید از ترس و سیگنال‌هایی که این ترس‌ها در حال ارسال کردن آنها به کائنات هستند اطلاع یابید و برای ایجاد تغییر در آنها، با عشق و محبت به این ترس ها و سیگنال ها نزدیک شوید. تمرین بعدی برای رسیدن به این هدف است.

دوست داشتن مهربانی

نزدیک شدن به ترس و تردیدتان با عشق و محبت بسیار دشوار است. احساسات منفی کاملا غلط و محدود کننده هستند و در نتیجه، احساس عشق کردن با وجود آنها سخت است. صبر داشته باشید و مدیتیشن مهربانی را امتحان کنید.

دوست داشتن مهربانی، مراقبه‌ای است که در آن با خود، دیگران و تمام جهان همدردی می‌کنید. این یک راه عالی برای قرار دادن ذهن در جهتی است که به راحتی دوستی را دریافت کند.

نگران نباشید، احساس آسودگی را در خودتان بیابید و آن را به دیگران ببخشید. برای انجام این مدیتیشن، تصور کنید برای کمک به کودکی کوچک یا حیوانی مجروح، گرمای وجودتان میل به تابیدن دارد. به عشق و محبت خود اجازه تابش بدهید. این مدیتیشنی محبت آمیز است که برای ایجاد احساس عشق و محبت در وجودتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

با تمام وجود حضور داشته باشید

اکثر ما اعمال روزانه را بدون قصد انجام می‌دهیم. بیدار می‌شویم، برای روزمان آماده می‌شویم اما در مورد این اقدامات فکر نمی‌کنیم. اغلب افکار و احساسات پریشان، ما را از فعالیتی که انجام می‌دهیم دور می‌کند.

برای کار کردن با قانون جذب، عمدا با توجه به اندیشه ها، احساسات و اعمال خود، کار کنید. هدف، تمرکز روی فعالیت مغز شماست. این نوع تمرکز منظم، هنگام استفاده از قانون جذب، به شما در دستیابی سریع تر و دقیق تر به خواسته‌هایتان کمک می‌کند.

برای تمرین بودن به طور عمدی، بر فعالیت‌های روزمره خود تمرکز کنید و نیت خود را برای هر عملی که انجام می‌دهید، تعیین کنید. در ابتدا، با انجام این تمرین احساس خستگی مفرط خواهید کرد اما تمرین را ادامه دهید و تماشا کنید که چطور واقعیت لحظه‌ها با تمرکز شما تغییر خواهد کرد.

به عنوان مثال، امشب با قصد غذا بخورید و هنگام ظرف شستن، قبل از اینکه هرگونه اقدامی انجام دهید، با صدای بلند یا به صورت ذهنی قصد خود را بیان کنید. مثلا بگویید:

“من قصد دارم دوباره این ظرف را تمیز کنم.”

“من ظرف را برداشتم.”

“من آب گرم را باز می‌کنم. “

“من مایع ظرف شویی را روی اسفنج قرار داده ام.”

قبل از اعلام قصد خود برای انجام این اقدامات هیچ اقدامی انجام ندهید. باز هم در ابتدا خسته کننده می‌شود، اما به زودی متوجه خواهید شد که باور نکردنی است که:

عمل ساده شستن یک ظرف واقعا به یک سری اقدامات، حرکات و افکار نیاز دارد. هنگامی که قصد شما بر روی عمل متمرکز می‌شود، دقیقا همان مقدار حرکت را درک خواهید کرد. وقتی که با قصد حرکت کنید کم کم از مجموعه افکار و احساسات و اقدامات خود مطلع خواهید شد و روزتان را هشیارانه تر سپری می کنید.

 

راهنمای کامل قانون جذب-بخش اول

راهنمای کامل قانون جذب-بخش دوم

سوالات متداول در مورد قانون جذب

تمرینات قانون جذب

منبع: گروه تحقیقاتی نیک جذب





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: